Bile so grde in robustne, a obenem praktično neuničljive. Ko so jih pred štiridesetimi leti prvič pripeljali na naše ceste, smo v njih takoj prepoznali kopijo Fiata 124, popularne limuzine naših sosedov. Italijanski proizvajalec vozil, ki je na vrhuncu hladne vojne razvijal izvirno strategijo prodora prek železne zavese, partnerje je imel na Poljskem in v Jugoslaviji, je svoje družinsko vozilo ponudil tudi Sovjetom in uspel.
V skladu z licenčno pogodbo je prva Lada 2101 tovarno AvtoVAZ zapustila davnega leta 1970 in od tedaj se tekoči trak ni ustavil, sedmim modelskim spremembam navkljub. Lada Klasik ali Žiguli, kot so jo imenovali Rusi, je bila prava uspešnica avtomobilsko podhranjene Prve dežele socializma. Čakalno dobo, ki je bila pri nakupih vozil v socialističnih državah takrat v navadi, so šteli v letih.
AvtoVAZ je pred dnevi »dosežek sovjetske avtomobilske industrije« dokončno opustil. Do konca leta ostaja v proizvodnji le še karavanska različica z oznako 2104. Tovarniški števec se je, ugodni ceni navkljub, zadnji modeli so veljali pičlih 206.900 rubljev (5.335 evrov), obstal pri 17,75 milijona izdelanih vozil. Jeremy Clarkson, voditelj oddaje za ljubitelje avtomobilov Top Gear je nekoč izjavi, da je Lada 2107 »preprosto najslabši avto vseh časov«. Že mogoče, a tudi najbolj trpežen, saj je preživel padec berlinskega zidu in se pri življenju obdržal še desetletja zatem, ko je razpadel sistem, ki ga je ustvaril.
Ni komentarjev:
Objavite komentar