sreda, januar 24, 2007

Tržna priložnost

Medtem ko svetovni politiki še iščejo odgovore na izzive, ki jih prinašajo podnebne spremembe, pa so toplogredni izpusti že postali tržna priložnost.

Začelo se je pred dvema letoma z okoljskim programom britanske prodajne verige Asda, ki je v lasti ameriškega Wal-Marta. Asda se v svojem okoljskem programu ni zanašala le na zmanjšanje količin odpadkov in reciklažo, pač pa je napovedala tudi, da bo podjetje z letom 2010 v celoti prešlo na obnovljive vire energije in s tem bistveno zmanjšalo izpuste toplogrednih plinov. Kmalu so se tudi ostali štirje največji britanski trgovci pognali v boj za kupce, ki so vedno bolj zaskrbljeni zaradi podnebnih sprememb. Vsi so napovedali projekte zmanjšanja emisij, trgovci pa kar tekmujejo v tem, kdo bo na poslopja svojih supermarketov namestil več vetrnih turbin in sončnih celic.



Pred dnevi pa je Tesco, ki s svojimi 1900 supermarketi in 31% tržnim deležem predstavlja največjo britansko trgovsko verigo, naredil korak naprej. Tescov karizmatični direktor Sir Terry Leahy je v svojem govoru na posvetu o prihodnosti podjetja objavil, da bo vseh 70.000 izdelkov, kolikor jih je naprodaj v njihovih supermarketih, kmalu opremljeno s podatki o ogljikovih odtisih (carbon footprints). Podobno, kot je na izdelkih že označena hranilna vrednost in sestava, bo na novih oznakah navedena tudi količina ogljikovega dioksida, ki je bila potrebna za izdelavo in distribucijo posameznega izdelka. Tak način označevanja bo po Leahyjevem prepričanju kupcem ponudil svobodno izbiro in obenem dejansko omogočil zmanjšanje emisij.

Ni komentarjev: