sobota, avgust 19, 2006

Kdo je ubil električni avto?

Sliši se neverjetno, pred stotimi leti je bilo na cestah več električnih vozil, kot avtomobilov z motorji na notranje izgorevanje. Nato so v Teksasu odkrili nafto, Henry Ford je zasnoval model T in avto je odpeljal na svoj zmagoviti pohod po svetu - na fosilno gorivo.

Danes po cestah vozi približno milijarda avtomobilov, vsako leto se njihovo število poveča za šesdeset milijonov. Skoraj vse še zmeraj poganja surova nafta, tako da je promet, za proizvodnjo električne energije drugi največji povzročitelj toplogrednih plinov.

Kako to, da avtomobilska industrija, kljub težavam pri oskrbi z nafto in vedno višjim cenam goriva, trgu še ni ponudila ustreznejše oblike pogona. Cris Paine je prepričan, da pozna odgovor. V svojem dokumentarcu Who killed the electric car? prikazuje kratko življenje prvega sodobnega električnega avtomobila, njegove botre in pogrebce.

Samo en podatek pove dovolj: skupni dobiček treh naftnih podjetij (Exxon-Mobil, Chevron-Texaco, Conoco-Phillips) je leta 2003 znašal 33 milijard dolarjev, lani pa 64 milijard. To je nekajkrat več, kot jih na leto ustvari celotna Slovenija. Ej stari, res nam gre za nohte.

Ni komentarjev: