petek, junij 16, 2006

Zelene korporacije?

Medtem ko največji evropski povzročitelji toplogrednih plinov barantajo z dovoljenji za izpuste, stroške so preprosto prevalili na potrošnike, nam Evropska komisija, ki je vavčerje razdelila zastonj, nalaga da "spremenimo nastavitev termostata, izklopimo televizor, recikliramo in pogosteje hodimo peš".

Nekatera globalna podjetja pa so začela zeleneti. Začetniki novega trenda so bile finančne organizacije, ki sicer niso veliki onesnaževalci z ogljikovim dioksidom, posredno pa imajo velik vpliv na gospodarstvo. Najprej je pozavarovalna družba Swiss Re, zaradi očitnega povečanja vremenskih katastrof napovedala svojo strategijo obvladovanja toplogrednih plinov. Po manj kot dveh letih sta svoji strategiji pripravili še dve veliki bančni skupini: Goldman Sacs in HSBC. Na drugi strani Atlantika se trendu pridružujejo celo velike korporacije. Ameriški gigant General Electric je pričel izvajati strategijo pod naslovom Ecomagination, celo razvpiti Wal-Mart je objavil vrsto akcij za zmanjšanje onesnaževanja. Zakaj naenkrat take spremembe korporativnih politik do okolja?

Prvo je gotovo javno mnenje, ki čedalje bolj vpliva na obnašanje potrošnikov, še posebej v ZDA. Zaskrbljenost javnosti narašča že od lanske bogate sezone orkanov. Katrina je Američane pretresla tako, kot teroristični napadi 2001. Mnogo je napovedi, da bo na naslednjih predsedniških volitvah okolje ena od osrednjih tem. Tudi v zahodni Evropi potrošniki postajajo zahtevnejši. V Britanji poteka pravo tekmovanje med prodajnima verigama Tesco in Sainsbury, ki sta iz leta v leto bolj zelena. Celo energetska skupina BP, ki pod svojo streho združuje znamki, kot sta Aral in Castrol, zagotavlja, da je Beyond Petrol. Na straneh BP lahko celo najdete program, s katerim si lahko vsak izračuna svoj izpust ogljikovega dioksida.

Nenadno socialno odgovornost velikih korporacij bi težko pripisali zgolj javnemu mnenju. Drug, prav tako pomemben razlog so vedno višje cene energentov na svetovnem trgu in grozeči stroški uvajanja novih tehnologij . Nekdanji šef Alcana, enega največjih svetovnih proizvajalcev aluminija je zadnje spremembe pojasnil: "... podjetja investirajo za obdobje od 30 do 50 let... preklemansko dobro moram biti prepričan, da bodo moje investicije uspešne tudi v prihodnosti, ne samo danes." Vpliv na okolje največjih korporacij včasih presega vplive manjše evropske države, vsem dogovorom in državnim strategijam navkljub.

Ni komentarjev: