Medtem ko nafta dosega vrtoglave vrednosti, cena na svetovnem trgu je od januarja višja že za 15%, postajajo vse bolj aktualni različni nasveti za prihranek goriva. Toda pozor, čeprav domnevno temeljijo na zakonih fizike, se poskusi v praksi pogosto izkažejo za jalove.
Po prvem tovrstnem priporočilu naj bi bilo točenje goriva zgodaj zjutraj bolj ekonomično. Razlog je gostota goriva, ki z višanjem temperature preko dneva pada. Ker gorivo na črpalkah obračunavajo po iztočenem volumnu, bi to pomenilo, da v hladnejšem jutru v rezervoar, za isti denar dejansko natočimo več goriva. Žal domneva ne drži, saj črpalke gorivo hranijo v podzemnih rezervoarjih, pri stalni temperaturi, tako da se njegova gostota, s tem pa tudi iztočeni litri preko dneva bistveno ne spreminjajo.
Drugi nasvet manjšo porabo obljublja pri prenapolnjenih pnevmatikah. Prihranek naj bi bil posledica manjšega stika tekalne površine s cesto oziroma manjšega trenja. Čeprav drži, da tlak v pnevmatikah dejansko vpliva na porabo goriva, pa to velja le v primeru, ko se giblje v okviru priporočenih vrednosti. Povedano drugače, zaradi enakomerne obrabe, predvsem pa varnosti, je priporočljivo pri polnjenju gum upoštevati napotke proizvajalcev, saj so raziskave pokazale, da tudi v primeru, ko je tlak v gumah za tretjino višji od najvišjega priporočenega, to ne prinese nikakršnega prihranka.
Tretji nasvet, ki zagotavlja, da lahko manjšo porabo goriva dosežemo tudi tako, da z izključimo klimatsko napravo in spustimo okenska stekla, se prav tako izkaže za napačnega. Za vzdrževanje temperature v avtomobilski kabini je res potrebna energija, ki jo klimatska naprava odvzema motorju, a njeno nedelovanje ne vpliva na porabo goriva, nasprotno, spuščena stekla povečajo upor vozila, tako da je učinek pravzaprav nasproten. Ob vse višjih cenah goriva nam ostaja le, da čim manj pritiskamo na plin.
Ni komentarjev:
Objavite komentar