ponedeljek, januar 10, 2011

Elektrika ne vleče

Avtomobilska industrija po letih nazadovanja svetu kaže prijaznejše lice. Koliko je nova podoba treh velikih iz Detroita posledica uspešnih bankrotov in prestrukturiranj z javnim denarjem in koliko inovativnega električnega zagona, bo pokazal čas, dejstvo pa je, da je avtomobilska industrija v razvitem svetu čedalje bolj odvisna od starih tehnologij in državnih sredstev.

Obamova administracija je za razvoj električnega pogona namenila 2,4 milijarde ameriških dolarjev (1,8 milijarde evrov) javnega denarja. Rezultati? General Motors, prejemnik desetine sredstev, je decembra pričel dobavljati prve Volte. Ford, ki se je pred dvema letoma bankrotu izognil z lastnimi sredstvi, a je bil prav tako deležen subvencij, bo prihodnji petek predstavil svoj električni izdelek v podobi novega Focusa. Tega nameravajo izdelovati v štirih različicah: s klasičnim bencinskim pogonom, kot hibrid, hibrid z možnostjo polnjenja akumulatorjev in kot povsem električni avto.

Električnim obetom navkljub pa ostaja ameriški trg trdno v krempljih naftnih trgovcev. Še več, ameriška ljubezen do poltovornjakov in velikih avtomobilov ni prešla. Pretežni del dobička od prodaje so še zmeraj ustvarili z večjimi vozili. Ford je lani recimo prodal enkrat več poltovornjakov, kot osebnih avtomobilov. Prodaja klasičnih hibridov je padla za osem odstotkov in zdaj zajema le še dva odstotka od 11,6 milijona avtomobilov, kolikor so jih lani prodali v Ameriki. Analitiki so si zato edini: investicije v električni pogon se ne bodo splačale še kar nekaj časa, če se bodo sploh kdaj.

Ni komentarjev: