torek, oktober 26, 2010

Konec električnih sanj


Vsi veliki proizvajalci avtomobilov so zadnja leta obljubljali, da je samo še vprašanje časa, kdaj bodo ceste zavzela električna vozila. Ko so letos na različnih avtomobilskih razstavah predstavljali svoje "velikoserijske" dosežke, je večina poznavalcev razočarano zmajevala z glavo. Pri Nissanu oziroma Renaultu so predstavili električna vozila, ki po osemurnem polnjenju akumulatorjev ne zmorejo prevoziti več kot 160 kilometrov. General Motors je svojemu električnemu Voltu zato dodal tudi motor na notranje izgorevanje, ki sicer omogoča, da se s 480 prevoženimi kilometri približa avtomobilom na konvencionalni pogon, a Volt v svoji električni vnemi v ničemer ne presega Toyotine postarane hibridne tehnologije.

Električni avtomobili, ki bi jih, namesto na črpalki, napolnili kar iz vtičnice v domači garaži, neodvisno od podražitev nafte in trošarinskih pribitkov, ostajajo nedosegljive sanje. Čeprav bi že pri današnji tehnologiji takšno vozilo pokrilo večino dnevnih voženj, od razvažanja otrok in na delo, do nakupovalnih poti, ostaja tako nezanesljivo, da preprosto ni vredno svojega denarja. Na deževen (brisalci in sušilci stekel), zimski dan (gretje), obremenjen s prtljago in potniki, električni avto, kot nam ga skušajo prodati, zmore le še borih 50 kilometrov.

Direktor kraljevega združenja britanskih kemikov Richard Pike je nedavno predstavil preprost izračun, ki pokaže električne avtomobile v povsem drugi luči. Ker elektriko v veliki meri pridobivamo iz premoga, avto na električni pogon v primerjavi z bencinskim prihrani le za okoli 20 odstotkov izpustov ogljikovega dioksida. Ob 5.000 funtih subvencije (okrog 5.700 evrov), ki jih pri nakupu novega električnega vozila ponuja britanska vlada, bi zamenjava vseh britanskih avtomobilov davkoplačevalce stala okrog 150 milijard funtov (171 milijard evrov), otoški izpusti ogljikovega dioksida pa bi se zmanjšali le za 2 odstotka. Z denarjem, namenjenim za subvencije za električne avtomobile pa bi lahko vse obstoječe britanske termoelektrarne nadomestili s sončnimi celicami in zmanjšali emisije celotne države za tretjino. Pri električnih avtomobilih se račun preprosto ne izide.

1 komentar:

Anonimni pravi ...

Prehod iz bencinskih na električne avtomobile je manjša revolucija, ki je postala možna šele v sedanjem času. Je pa to začetek veliko večje evolucije na tem področju. Brezpredmetno je pričakovanje, da bo električni avto že kar takoj nadomestil bencinskega, katerega razvoj traja že 100+ let! Ni pa problem v ele. motorjih, ki so že sedaj superiorni v primerjavi z bencinskimi, problem je v baterijah!