torek, julij 21, 2009

Zeleni Wal-Mart


Razvpita ameriška trgovska veriga Wal-Mart, v javnosti bolj znana zaradi omejevanja sindikalnega delovanja in izrivanja malih trgovcev, načrtuje nov korak k izboljšanju svoje javne podobe. Potem, ko je januarja lani ta največji diskontni trgovec na svetu objavil izjavo o družbeni odgovornosti, s katero se je zavezal k za četrtino manjši porabi energije in strožji uveljavitvi etičnih standardov, je zdaj napovedal še, da namerava prevzeti vodilno vlogo na področju okoljskega označevanja izdelkov.

V ZDA in Veliki Britaniji zadnja leta narašča pritisk potrošnikov, ki od trgovcev zahtevajo, da na izdelkih, poleg cene in drugih podatkov, označujejo tudi okoljske informacije. Te naj kupca informirajo o različnih vplivih na okolje: o sproščenem ogljikovem dioksidu, porabljeni vodi in odpadkih, ki so posledica proizvodnje in distribucije izdelka. Sistem okoljskega označevanja naj bi bil podoben tistemu, ki velja za živila in s podatki o kalorični vrednosti, deležu maščob, ogljikovih hidratov in beljakovin omogoča njihovo medsebojno primerjavo.

Wall-Martov predsednik uprave je uvodno srečanje z dobavitelji, strokovnjaki ameriških univerz in predstavniki okoljevarstvenih organizacij, ki pri projektu sodelujejo, začel z apelom: "Spremeniti moramo način, kako izdelujemo in prodajamo izdelke. Potrošnja mora postati pametnejša in trajnostna." Če se bodo njegova pričakovanja izpolnila, bodo v naslednjih petih letih ameriški trgovci in dobavitelji prevzeli Wal-Martov sistem okoljskega označevanja izdelkov.

Ni komentarjev: