četrtek, januar 22, 2009

Prihodnost je električna


Druga polovica preteklega leta je proizvajalcem avtomobilov postregla z največjim padcem prodaje doslej. Podatki kažejo obseg krize, ki je avtomobilski svet še ni doživel: decembra je bila prodaja v ZDA, v primerjavi s predhodnim letom, manjša za 36%, v Španiji se je število novih avtomobilov prepolovilo, čedalje manj jih prodajo celo na doslej najbolj obetavnih trgih, na Kitajskem in v Braziliji. Po nekaterih ocenah se je skupni obseg prodaje avtomobilov po svetu skrčil skoraj za četrtino. Medtem ko se proizvajalci skušajo prilagoditi na krizne razmere z manjšo proizvodnjo izdelkov, ki jih nihče noče ali pa ne zmore kupiti; največji in najbolj dobičkonosni izdelovalec avtomobilov, japonska Toyota je že napovedala, da bo, prvič v svoji zgodovini pridelala izgubo in to kljub temu, da bodo tekoči trakovi v tovarnah februarja in marca stali pol delovnih dni, se prihodnost industrije kaže na sejemskih prizoriščih.

Če je soditi po prvem letošnjem dogodku, Detroit Motor Show je jasno nakazal smer, v katero se bo avtomobilska industrija, ali tisti njen del, ki bo obstal, razvila v prihodnosti - je odgovor elektrifikacija. Med svetovnimi proizvajalci avtomobilov, ki so letos napovedali nove izdelke, je ni bilo tovarne, ki ne bi postregla z napovedjo hibridnega ali povsem električnega vozila. Toyota ja v Detroitu pokazala novega Priusa, ki je za večjo vzdržljivost baterij zdaj opremljen s solarnimi celicami na strehi. Te se bodo spopadle s hlajenjem potniške kabine. Delovanje klimatske naprave in glasbenega sistema v avtomobilih na baterijski pogon, poleg nezanesljivosti baterij ostaja največji tehnični izziv elektrifikacije. General Motors zato, tako kot Toyota, še vedno prisega na hibridni avto, Chevrolet Volta, ki ima poleg baterije vgrajen (relativno majhen) motor na notranje izgorevanje.

Večina proizvajalcev redno proizvodnjo povsem električnih vozil napoveduje šele za prihodnje leto, Mitsubishi je edini večji proizvajalec, ki je serijsko proizvodnjo povsem električnega vozila napovedal že za letos. Čez nekaj mesecev se bo v Veliki Britaniji pričela prodaja električne različice najmanjšega Mitsubishijevega avtomobila. i-MiEV bo z enim polnjenjem baterij zmogel prevoziti 160 kilometrov, če le ne bosta vključena gretje kabine in glasbeni sistem.

Ni komentarjev: