petek, februar 22, 2008

Porsche bo tožil župana


Bilo je samo vprašanje časa, kdaj se bo avtomobilski lobi spopadel z Londonskim županom Kenom Livingstonom. Ko je Rdeči Ken leta 2000 kandidiral na prvih neposrednih volitvah za župana, se je britanska prestolnica dušila v prometu. Povprečna hitrost vozil v mestnem središču ni presegala hitrosti iz časov, ko so po ulicah še vozile vprege, londonski zrak pa je veljal za najbolj onesnaženega v Evropi. Livingstone je v središče svoje kampanije postavil novo prometno strategijo in gladko zmagal.

Po treh letih priprav, ko so izboljšali javni promet in vzpostavili infrastrukturo, so februarja 2003 avtomobilistom za vožnjo v osrednji del mesta začeli zaračunavati globo za gnečo (congestion charge) v višini osmih funtov, približno12 €. Kljub črnim napovedim se je izkazala za učinkovito orodje: promet v osrednjem delu mesta je ponovno tekoč, število avtomobilov se je zmanjšalo za 21%, število prometnih nesreč je upadlo, kakovost zraka pa se je izboljšala in Livingstone je bil ponovno izvoljen. V lanskem letu je mesto na ta način zaslužilo 123 milijonov funtov, ki so jih namenili za razvoj mestnega prometa.

Zdaj Livingstone poskuša v tretje postati župan in za svojo izvolitev je pripravil novo orodje: globo za onesnaževanje z ogljikovim dioksidom. Če mu bo uspelo tudi v tretje, bodo morali lastniki guzlerjev, vozil, ki v ozračje sproščajo več kot 225 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, za vožnjo skozi osrednji del Londona k globi za gnečo primakniti še 25 funtov ali približno 38 € globe za ogljikov dioksid.

Odzivi iz avtomobilskih vrst so po pričakovanjih negativni. Najbolj oster je bil predstavnik Porscheja, ki je globo za lastnike vozil na štirikolesni pogon, najhitrejših športnih avtomobilov in enoprostorcev označil kot "nepošteno" in napovedal možnost tožbe. Rdeči Ken je odgovoril v svojem slogu: "Nihče ne sme odmetavati svojih odpadkov na cesti in tudi porsche ne sme vsiljevati svojih potratnih onesnaževalcev Londončanom, ki jih ne želijo."

Ni komentarjev: