ponedeljek, december 19, 2011

Električna prihodnost je negotova


Kljub vnemi proizvajalcev, ki so avtomobilske salone zadnja leta preplavili z električnimi vozili, njihova prihodnost ostaja negotova. Da bi se študije prelevile v učinkovita vozila, bo morala industrija rešiti še vrsto tehnoloških izzivov.

Prva težava električnih avtomobilov ostaja njihova omejena uporabnost. Vodilni proizvajalci trgu še niso ponudili vozila z dosegom, ki bi vsaj malo spominjal na bencinske motorje. Sodobni električni avtomobili po osemurnem polnjenju akumulatorjev ne zmorejo prevoziti niti 200 kilometrov.

Drug problem ostaja način pridobivanja električne energije. V svetu, kjer poglavitni vir elektrike ostaja premog, se onesnaževanje s konca izpušne cevi zgolj seli na dimnike termoelektrarn.  Poleg tega je onesnaženje električnih avtomobilov večje tudi zaradi izgub pri prenosu energije od elektrarne do polnilnega mesta. To dejstvo zagovorniki elektrike najraje spregledajo.

Trd oreh predstavljajo tudi baterije. Za najbolj razširjeni tip akumulatorjev je potreben Litij, ki pa je zelo neenakomerno razporejen po zemeljski skorji. Več kot polovico svetovnih zalog, ki bi sicer zadoščale za opremo 4,8 milijard električnih vozil, je v eni najrevnejših držav Južne Amerike, Boliviji. Kaj to pomeni, si je težko predstavljati. Zamislimo si lahko le, kakšen bi bil danes svet, če bi bile vse zaloge nafte skoncentrirane v Saudski Arabiji.

Ne nazadnje, po nekajletni uporabi je potrebno akumulatorje zamenjati, kam z njimi, ostaja uganka. Privrženci elektrike zagovarjajo recikliranje, ki pa je kar petkrat dražje. Ob cenah električnih vozil, ki segajo krepko prek 30.000 evrov, bo potrebno na razumno alternativo še čakati.

Ni komentarjev: