četrtek, marec 10, 2011

E10 in zmeda na črpalkah


Kaotičnih razmer na bencinskih črpalkah, ki jih opazujemo v arabskih državah, ne bi pričakovali v Nemčiji, pa vendar tudi tam vlada precejšnja zmeda. Nemška avtomobilistična mora ima dolgo zgodovino.

Začela se je pred tremi leti, z evropsko direktivo, ki je državam članicam naložila, da deset odstotkov prometnih goriv do leta 2020 zagotovijo iz obnovljivih virov. Evropska komisija si je pri odločitvi modro umila roke in je način za dosego cilja prepustila posameznim državam. Zvezna vlada je že leta 2008 v Nemčiji poskusila uvesti novi bencin, tako imenovani E10 z deset odstotnim dodatkom etanola, a je zamisel kmalu zatem opustila. Izkazalo se je namreč, da bi vztrajanje negativno vplivalo na volilno telo, predvsem na avtomobiliste, saj je dodatek etanola vse prej kot nedolžen.

Etanol, tako strokovnjaki, je namreč bolj koroziven, kar pomeni, da ga najmanj tri milijone nemških avtomobilov starejših letnikov ne more prebaviti brez posledic, ne samo finančnih, pač pa tudi varnostnih. Takoj, ko je bil E10 razkrit, se je razvnela razprava tudi o tem, ali bo garancija za novejša vozila krila morebitne okvare zaradi dodanega etanola.

Kakorkoli že, da bi se vlada izognila odgovornosti v zmeraj bolj vroči debati, avtomobili so v Nemčiji pač, poleg nogometa, najpomembnejša postranska stvar, je uvedbo E10 preprosto prevalila na naftne trgovce in zmeda je bila popolna. Od konca lanskega leta so za uvajanje E10 v Nemčiji odgovorne naftne družbe, ki v primeru, da zahtevanega odstotka etanola v prodaji ne bodo dosegle, tvegajo precejšnje kazni. Taktika nemške vlade pa se ni obnesla.

Razvnela se je nova medijska vojna, ki so jo spodbudili tako zeleni, E10 po njihovem mnenju namreč v ničemer ne prispeva k manjšim izpustom toplogrednih plinov, kot tudi opozicija. Etanol iz kmetijske pridelave, o tem so si vsi edini, povečuje pritisk na cene kmetijskih surovin, kar se odraža v vse višjih cenah hrane, tudi v Nemčiji. Nenazadnje, oglasili so se še varčneži, ki opozarjajo, da se pri uporabi E10 poveča poraba goriva, tako da se prevozni stroški dejansko večajo, država pa pri tem pobere ustrezno več trošarine na gorivo.

Nihče zdaj ne ve, kako se bo vlada izvila iz primeža javne debate o E10, zmeda na nemških črpalkah pa zaenkrat ostaja, kljub temu, da so naftarji začeli z medijsko protiofenzivo.

Ni komentarjev: