Kot da so se računalničarji naveličali iskanja napak v Microsoftovih operacijskih sistemih. Zadnja hekerska moda postaja manipulacija programske opreme, ki jo poznajo tatovi luksuznih vozil. Nedavno sta se avtomobilov lotila hekerja, ki sta ob brskanju po programu Toyotinega Priusa in Fordovega Escapea prišla do zanimivih odkritij.
Potem ko sta vdrla v računalniška sistema obeh avtomobilov, jima je uspela vrsta nevarnih akrobacij. Priusa sta pri več kot stotih kilometrih na uro nenadoma zavrla, sunkovito obračala volan ali prosto pospeševala, pri Escapu pa jima je celo uspelo onemogočiti zavore. Vdor sta sicer izvedla tako, da sta se s prenosnikoma neposredno povezala v vozilu, a po mnenju poznavalcev bi bilo podobne manipulacije mogoče opraviti tudi prek povezave Bluetooth.
Potem ko sta vdrla v računalniška sistema obeh avtomobilov, jima je uspela vrsta nevarnih akrobacij. Priusa sta pri več kot stotih kilometrih na uro nenadoma zavrla, sunkovito obračala volan ali prosto pospeševala, pri Escapu pa jima je celo uspelo onemogočiti zavore. Vdor sta sicer izvedla tako, da sta se s prenosnikoma neposredno povezala v vozilu, a po mnenju poznavalcev bi bilo podobne manipulacije mogoče opraviti tudi prek povezave Bluetooth.
Izdelovalci avtomobilov so bili ob zadnjih hekerskih uspehih presenetljivo molčeči. Toyotin predstavnik je zagotovil, da podjetje z vso skrbnostjo načrtuje elektronske sisteme, da pa se napakam in pomanjkljivostim ni mogoče v celoti izogniti in jih poznajo vsi proizvajalci vozil. Predstavnik Forda pa je bil prepričan, da je napad uspel samo zato, ker sta se hekerja povezala v avtomobilu. Da napake v programski opremi veliko bolj skrbijo proizvajalce, dokazuje nedavna prepoved objavljanja podatkov. Pri Volkswagnu so pred kratkim preprečili javno objavo podatkov hekerjev, ki so uspešno spremenili program v njihovih vozilih. S sodno odločbo jim jih je začasno uspelo utišati, a s tem pomanjkljivosti na programski opremi sodobnih avtomobilov ne bodo odpravljene.
Ni komentarjev:
Objavite komentar